Member - CHOLLET Antoine

Information

E-mail

Disciplinary Group 

Information Systems

LinkedIn

HAL

Antoine CHOLLET is a teacher-researcher in the Computer Science department of the Montpellier IUT (University of Montpellier).           

recent publications

Chollet A. (2019), "Le crowdfunding dans les jeux vidéo : enjeux et risques stratégiques", Management des Technologies Organisationnelles : Stratégies numériques et développement des organisations, n°8, pp. 167-180.

Chollet A. (2017), "Perturbations et opportunités générées par la monnaie virtuelle dans les jeux vidéo en ligne",Management des Technologies Organisationnelles, vol. 7, pp. 94-105.

Chollet A., Rodhain F. and Bourdon I. (2015), "Enjeux de la recherche sur les jeux vidéo à destination des professionnels", Management des Technologies Organisationnelles : De l'innovation technologique à l'innovation
managériale, n°5, Presses des Mines, Paris, pp. 111-120.

Chollet A., Rodhain F. and Bourdon I. (2014), "Situations de gestion dans les MMORPG : des perspectives de gamification et de serious-gaming", Management des Technologies Organisationnelles : De l'innovation technologique à l'innovation managériale, n°4, Presses des Mines, Paris, pp. 93-103.

Chollet A., Bourdon I. and Rodhain F. (2013), "Capitalisation de l'expérience de jeu par les joueurs de MMORPG",Management des Technologies Organisationnelles : Impact des réseaux numériques dans les organisations, n°3,
Presses des Mines, Paris, pp. 262-273.

works

functions and research

Lecturer and researcher in the Computer Science department of the Montpellier IUT.

His research focuses on video games, esports, edutainment and Japanese culture.

route

Computer Science DUT (2006-2008)

Montpellier IUT

Master 2 MTID - Management of information technologies, decision (2009-2011)

IAE Montpellier

Bachelor's degree in Science and Technology Management (2008-2009)

IAE Montpellier