Membre – VIDAL David

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Marketing

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David VIDAL est Maitre de Conférences à l’IUT de Montpellier.

publications récentes
  • SIADOU-MARTIN B., VIDAL D., POUJOL J.F. et TANNER J.F. (2017), Salespeople, Fairness, and Buyer Satisfaction: What about Emotions?, Journal of Business-to-Business Marketing, 24 (3), p. 221-233  (CNRS : 4 ; Fnege : 4 ; AERES : C).
  • VIDAL D. FENNETEAU H. et PACHE G. (2016), Should I stay or should I go? Customers’ reactions faced with the deterioration of a business Relationship, Journal of Business and Industrial Marketing, 31 (1), p. 47-58 (CNRS : 3 ; Fnege : 3 ; AERES : B)
  • SIADOU-MARTIN B., PELLAT G., VIDAL D. et POUJOL F. (2014), Relation au fournisseur : impératif de multicanalité et gestion des émotions, Management & Avenir, 72, p. 177-199 (CNRS : 4 ; Fnege : 4 ; AERES : C).
  • VIDAL D. (2014), Eye for an Eye: Examining Retaliation in Business-to-Business Relationships, European Journal of Marketing, 48 (1/2) (CNRS : 3 ; Fnege : 3 ; AERES : B).
  • POUJOL F., SIADOU-MARTIN B., PELLAT G. et VIDAL D.(2013), The impact of salespeople’s relational behaviors and organizational fairness on customer loyalty: An empirical study in B-to-B relationships, Journal of Retailing and Consumer Services, 20 (5), p. 429–438(CNRS : 3 ; Fnege : 3 ; AERES : B).
  • VIDAL D. et FENNETEAU H. (2013), Incidents critiques négatifs et réaction du fournisseur : une étude exploratoire, Management & Avenir, 64, p. 15-34  (CNRS : 4 ; Fnege : 4 ; AERES : C).
  • VIDAL D. (2012), Does Loyalty Make Customers Blind? The Impact of Relationship Quality on Channel Members’ Attributions and Behaviors Following Negative Critical Incidents, Journal of Business-to-Business Marketing, 19 (2), p. 97-128 (CNRS : 4 ; Fnege : 4 ; AERES : C).
ouvrages

fonctions et recherches

Enseigne les licences de marketing achats (L3), Méthodologie de projet (L3), marketing stratégique (L2), etudes et recherches commerciales (L1).

parcours
  • 2010 : Qualification aux fonctions de Maître de Conférences
  • 2004 – 2009 : Doctorat en Sciences de Gestion (Université Montpellier 2)
  • 2003 – 2004 : DEA en Sciences de Gestion (Université Montpellier 2)
  • 2002 – 2003 : Maîtrise AES option AGE (Université Montpellier 3)
  • 2001 – 2002 : Licence AES option AGE (Université Montpellier 3)
  • 2000 – 2001 : Semestre Université de Groningen – Pays-Bas
  • 1998 – 2000 : DUT Technique de Commercialisation (IUT de Montpellier)